Tuesday, June 12, 2007

akhirnya.. Brie pon kahwen dah.




bergambar beramai2 bersama Brie dan suaminya pada hari perkahwinan.


on the 19th of may 2006 Liyana@Brie got married with a 32 years old man who happens to be her lecturer. sorry, i cant remember his name.

"haiyoh!!! brie kawen? giler cepat". that was my response when i first heard one of my classmate is gonna get married.

"budak pompuan, jgn ade yang start.. ni jap lagi ramai laa ni yang menggatal nak kawen". itu alip punye respon.

oleh krana brie kawen dgn lecturer, kami masing2 terfikir, alangkah bagusnye kalau kami pon memilih lecturer sbg profession pilihan. ade status, gaji pon sedap,calon isteri pon ramai. boleh pilih2.

nak tackle bakal bini pon senang. Bagi A utk subjek yg die amek suda, walaupon tak layak dapat A. tapi oleh krane bakal bini, maknenye memang patot la pon kan dapat A.hahaha

anyway, Selamat pengantin baru kepade Brie dan Suaminya. insyaallah bahagia bersama2 hingge ke akhir hayat. takyah nak bercerai-berai. aku tak support bende2 camni.



"oy, behave laa sket. act mature. Brie pon dah kawen laa, kau perangai cam budak2 lagi". ajim (kanan skali) dgn gaya boyishnya.



azreen, the next anticipated friend to get married. kemon azreen, tunggu ape lagi? tunggu Hafiz bukak braces dulu eh?


the most promising, young, talented, loyal, responsible bachelors.
(mari memarketkan diri)

wedding Brie hari tu, ramai gak kgkwn lame yg aku jumpe. lame giler dowh tak nampak. dari yang gemok dah jadi kurus. dari yg dulu kurus suke ejek budak laen gemok skrang sudah gemok. dari yg selebet kat skolah, skarang sudah gorgeous. suda pandai make up. pendek kate, masing2 dah berubah lah. yer laa.. it has been nearly 5 years from the last day of schooling kan?

aku akan cube listkan name kgkwn yg ade pd hari wedding hari tu.

clan aku. the 'up for grabs bachelors'. yes, u can simply grab us at our tummy.hahaha
alep,azam,amran,mad altezza,apai,habeeb n ajim.

pastu yg laen2..
ab,nashriff,ali,munzir,mariah ecatherina,amirah,ainul hayati,sufina,hiddie,faraliza,azreen,najwa,dina azureen, dan.. sape lagi, aku pon tak ingatlah.



petang tadi, sprti biase lepak kat Mamak sblm bermain bola. Mika (bukan name sbenar) , member aku tibe2 bercerite pasal menginginkan anak.

"kalau lah aku kawen lepas aku habis SPM, boleh laa aku bawak anak aku lepak ngn korang hari ni".

" ade jugak aktiviti aku mase2 cuti ni, amek anak dari skolah, ptg bwk die lepak, malam check homework die, pastu ajar die pasal 'life'. cerite camne aku ngn mak die bleh get acquainted iaitu melalui ruang mari berkenalan majalah URTV n then kawen. alangkah best.naluri kebapaan aku mmg membuak2 pada ketika ini"

yer lah Mika, bawak anak kau lepak mamak. dah betol lah tu.

selamat hari bapa sedunia. jadilah bapa kepada anak yang sah. sekian, thank you.

current song: wonderful life by James Morrison.

i'm not perfec.

7 comments:

FAR said...

walau diri ini jauh diperantauan, aku tetap baca....terharu tak?

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

kau kat mane sekarang?

aku terharon laa

Anonymous said...

weh....

nak lagik..
evrydae bukak tak der yg baru pong!

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...
This comment has been removed by the author.
HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

owh... i've been a way for a few days..

btw, do i know u?

Anonymous said...

lecturer aku..

Anonymous said...

ape nak anticipate anticipate aku kawin dulu?kau nak buat gubahan hantaran aku ke?ke kau nak sponsor aku buat braces dulu pastu tunggu aku nye bukak dulu baru aku bleh kawin?ha pis ha ha ha?
-i'm very perfect!-