Monday, June 25, 2007

perhentian: Karam di lautan berduri

aku baru balek dari pulau perhentian terengganu. tempat tu memang superb maveles terbaek cantik.

air die jernih, dkt pantai air die kaler hijau, tapi bile aku duduk lepak kat kedai makan menghadap laut, air die nampak kaler biru pulak. pasir die putih, bak tepong yg di ayak.. cewah.

mat salleh die pulak.. aiyo. use ur imagination lah. sweden, holland, wales, england, france SUPERB. tapi aku usha yang laki jer, yang pompuan aku tak usha sbb nanti mak aku marah takpon gf aku marah.

nak aku bercerita, shark, blue marlin and barracuda yang aku makan. ikan2 eksotik ni memang susah nak dapat kat mainland.

nak jugak aku bgtau korang kat sini, i make friends with many people. especially Ricardo, seorang chilean. die yang bertanggungjawab mengajar aku ayat2 menyumpah dalam bahasa latin. fariq and djidji (french), mark (dutch), kakak kedai runcit( yg bagi diskaun seringgit utk orang melayu kite). adik kedai runcit besut ( yang jual sliper kat aku). rastaman (american) yang sangap for weed. pompuan mat salleh yg pandai cakap melayu yg sebok cari john. geckos yg buat aku geli nak masok bilik. dan tidak dilupekan kepade budak kecik bawak boat yg menyebabkan boat tu terbalek dan menyebabkan henpon aku jahanam. owh tidak dilupekan kepade ryan seorang american yg cool dengan slangnyer.( this is the he...ro)

aku jugak seperti mahu memasang cita2 untuk menjadi beach boys sperti joe, abang dreadlock dan juge Nan. ternyata hidup mereka amatlah laidback, relax dan super cool.

malang skali.

sebelom kami menjejakkan kaki ke pantai, dan di sambut oleh awek2 yang menanti di sana. boat kami terbalek. menyebabkan kami agak lemas. basah, dan habis jahanam smer barangan elektronik sperti handfon, laptop,Sony PSP.

ini semua angkara budak berumur 10 tahon yng menjadi jockey boat dan tidak dapat dinafikan faktor ombak kuat.

"sometimes everthing is wrong"


current song ; read my mind. the killers.


cau guys. i'm off to UPM. budak baru nak masuk next week. sblm tu aku kene tabahkan diri mengharungi kursus pembantu Universiti untuk jadi fasi. dengar lah ceramah2 yang mengarut yang bagi aku tak praktikal, efektif dan outdated.

kalau yer pon bagi lah syllibus.. " bagai mana untuk tidak culture shock". " bagaimana untuk menguruskan wang ptptn anda". "bagaimana untuk tidak terjerat dengan budak lelaki yang kaki pompuan dan suke main kayu tiga dan juge jgn menjadi pompuan bodoh".


shit!! habis dah cuti aku. shitt!!!!!!





i'm not perfec.

3 comments:

Anonymous said...

sadis.

Anonymous said...

It would be nice if you could show us some pictures :)

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

the cameras also gone lah my dear.i'm not very good at drawing...
sheesh.