Saturday, January 05, 2008

kondifen terlebih!!

" jangan bermaen kata" kerana padahnya memakan diri.

konfiden memang diperlukan oleh seseorang. memang perlu pon konfiden ni. tapi kalau dah terlebih konfiden n too high of self esteem boleh juge membawe padah dan kemaluan yang terlampau.

bak kate member aku azam, seorang hussla ayat-ayat pujangga dan mamat quote of the day..
"there's a fine line between confidence and over confidence." genius!

cerita 1.

aku ngn kengkawan plan satu trip utk bercamping di jande baek pahang. aku dan seramai 5 orang kawan yang laen. jadi malam sebelum bertolak, ktorang shopping dulu kat tesco, beli ayam, itik, marinate souce, burger, aiskrim, rokok, itu dan juge ini. dan seorang kawan aku yang bername dahlan zainuddin mat don (bukan name sebenar) folo skali, walopon die tak ikut pergi camping kat jande baek ni.

lepas dah beli barang sume, dengan mengangkot plastik beg nak bawak masuk dalam van, si dahlan pon berkate..

dahlan" ala,, bestnye korang dapat pegi convocation esok..."

aku" convocation apekeJDnye kau ni?"

dahlan" yela, aku tak dapat folo korang pegi convocation kat jande baek.frust ni..."

aku " ........................ (sambil memandang bono dengan ke'jam'man seketike).."

smorang ".......................(selame beberapa detik)"


aku" kelakar ke ape kau nii? bukan concvocation laa.! vacation!"

dah, ape lagi bantai gelak laa smorang..

bono" sengal laa dahlan ni, naseb baek kite tak bawak di, habis mati gelak je esok kang!"



cerite 2.

seorang kawan skolah. dah lame tak jumpe. pastu kat satu openhse, terjumpe si Ahmad boestamam ini (obviously bukan name sebenar).die ni cam nyah lembut2 skit.

tamam " hey, guys.. lamenye i tak jumpe u all.."

alep " tu la pasal, kau buat ape sekrang?"

setelah diselang beberape dialog........

tamam" hey, u guys dah rase dah property burger mcD tu?"

aku " property burger? (dalam hati)"

ni lagi sorang mamat kelakar. bile mase pulak mcD kuarkan property burger? prosperity ade laa..

tapi si tamam ni, memang konfiden level die tinggi, ni salah satu contoh lawak die laa. aku pon dah lost count brape banyak lawak die dah buat sebab tahap kekonfidenan yang tinggi die ni...diploma jadi dipolma.. ntah buku cerite ape ntah yang die bace, takpon mungkin cikgu yang mengajar matapelajaran BI kat skolah dah malas nak layan mamat ni..



cerite 3

s " wei, korang ade nak beli keter tak?member aku jual kete laa.."

w " kete ape? condition okay?"

S" nissan sunny kot, dah lame jugak laa.. Condition takde, dah rosak. gas habis kot........"

giler ape kete.. condition takde?

cerite 4

lagu usher
, ade tajuk lagu die ni.. confesssion n confession part two..

arep... turun dari motor n datang ke kawasan pelepakkan hariannye, sambil menyanyi...

"this is my convention... (patutnye confession)"


CONFIDENT!!!!!!!!!

saket otak.


i'm not perfec.

No comments: