Saturday, September 30, 2006

syndrom anak dugong terdampar


dah brape hari dah kite berpuase? ntah, aku pon tak brape nak ingat sangat. fyi, aku memang fail dgn perkare2 yang melibatkan tarikh ni. ok la. senang citer mengikut pengiraan aku yang tak seberape tepat ni dah dekat 6 hari kite puase... atau baru 3 atau 4 hari je di kalangan kite ni yang puase.

yeap, seronok. suasane ramadhan ni lain sikit dari bulan2 islam yang lain. baru hari ke 2 ramadhan, dah ade budak kat kolej aku yang pasang lagu raye. giler ke ape? sampai ade member yang mengamuk dan marah kat budak yang pasang lagu raye tu. tak diketahuilah sangat apekah sebab member aku tu nak marah atau mengamuk, mungkin kerana perbuatan memasang lagu raye tu nampak seperti tidak menghormati bulan ramadhan, takpun sedih sangat takleh blah sebab tak dapat nak balik raye tahun ni. tu yang feeling lebih hingge menyebabkan kepade "emo".

syndrom anak dugong terdampar (SADT) itulah penyakit misteri yang sedang ku hidapi sepanjang ramadhan ini. simptom2nye jelas kelihatan 20 minit selepas waktu maghrib. waktu itu mulalah aku dirasuk dgn nafsu tidur yang memang susah nak dibendung. rase macam ade "dumbell" seberar 20 kg yang terletak kat kelopak mate aku ni.simptom laen pula ialah, apebila keadaan fizikal menjadi amat sukar untuk bergerak. pemalas jadinyer. nak bangun basoh tangan pon dah malas dan berat, sampai berhasrat untuk menyuruhkan kawan membasohkan tangan sendiri.

perut pula menjadi kembung secare tibe2.waktu itu, kelihatan tilam/katil dan bantal kelihatan seperti memanggil2.ngantuk, pemalas, berat.. itulah kalau dah makan terlebih sangat.berbuka macam tak pernah makan 2 bulan.

ade sekali tu, hefini ajak aku belasah nasik kandar yaseen kat k.L. pergh!! aku tak tahu ape mandrem yang mamak ni gune, mungkin akibat overdose "kas-kas". aku rase ngantuk yang memang takleh blah tak hengat dunie punye. penangan nasi kandar, memang stim "cannot gO"! nasib baik aku tak tergolek doque dari scooter hefni yang ku boncengi akibat dari rase kenyang dan ngantuk yang tak dapat dibendung lagi sewaktu dalam perjalanan pulang.kami ke kl semata2 untuk menikmati nasi kandar! punyelah murni tulus dan suci cita2 kami.

syndrom anak dugong terdampar(SADT) ini menyebabkan buku kedatangan ke surau/masjid ku ni kurang memberansangkan. mane taknye banyak tak hadir dari hadir. tetapi saudara/saudari dan saudagar jgnlah khawatir. bulan ramadhan ini tidak akan saye sia2kan begitu sahaja.

lepas berbuka je, smayang maghrib jap n then trus flat. tidor.sampai dekat pkol 12 malam then baru laa bangun. lepak dan lepak dan lepak.beribadat sket. sampai laa sahur, after subuh..collapse balik. jadi kelas or lecture "bye-bye"lah kan. so timing aku agak lari sikit dari org lain pade bulan ni.

tapi skrg berbuka kat mesjid, pon agak menarik jugak. selain daripada berpeluang menunaikan solat maghrib dgn awal, kite juge dapat berbuka dgn sunnah nabi. disamping itu. MAKAN FREE!! ayam dowh! kalau lebih boleh tapau, bawak balik untuk sahur nanti. setakat ni masjid putrajaya memang paling CHAMPION lah kan. tahniah!! clap. clap! clap!.

i'm not perfec.

2 comments:

mindfreak said...

heheheh kuatkan iman..... ini semua dugaan! lagi banyak cabaran lagi banyak peluang utk mengurangkan dosa my pren... you go man!

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

hahaha.. true!