Friday, December 22, 2006

umno dan rasuah



umno dan rasuah adalah satu sebatian. semunya digerakkan dengan menggunakan duit. kalau betul nak memperjuangkan hak orang melayu, ianya boleh dilaksanakan dengan kejujuran, pengorbanan dan semangat ingin melihat bangsa maju dan dihormati.

rm600 juta diagihkan oleh paklah kepada semua bahagian umno di negara. rm600 juta? untuk apa? untuk menang pilihanraye ke? nak menang pilihanraya punye pasal nak kene ade rm600 juta? untuk membeli pengundi ke? untuk kempen besar besaran ke? untuk buat majlis meraikan kemenangan dalam pilihan raye ke? betul punye takut smapai perlukan rm600 juta utk memenangi hati rakyat? kalau betul kerajaan sekarang ni betul bagus, jujur, telus dan 'islam hadhari', apekah perlu rm600 juta itu digunakan. eh, tunggu jap. rm 600 juta itu duit kerajaan, duit umno atau duit rakyat? tidak ke bernas cadangan ini, jika rm600 juta itu digunakan untuk membiayai subsidi minyak. itu adelah salah satu dari contoh cadangan.saye agak hairan dgn tahap kebijaksanaan kerajaan.

isu-isu seperti :
  • istana zakaria
  • melantik anak menantu sendiri dalam dlm majlis kerajaan tempatan
  • campur tangan ahli parlimen dalam isu balak
  • kereta mewah dan kastam
  • dakwaan skandal khalwat senator selangor
  • pembelian banglo mewah oleh kerajaan negeri utk ahli exco
semua isu ini melibatkan org2 tak gune dalam umno. isu mane yang boleh dikaitakan untuk memperjuangkan isu hak orang melayu? adekah ini contoh islam hadhari?

kes-kes rasuah, khalwat, seks, hidup mewah ttp diragui halalnye, kenaikan tol dan minyak yang membebankan dan mengsempitkan lagi hidup rakyat jelata sudah dianggap sebagai satu kebiasaan oleh rakyat. kebiasaaan..

"ala biaselah tu.. orang politik"
"biase la tu, kau nak bising2 pon nak buat ape. ape yg kau boleh buat?"

rasuah, khalwat, kaye tak pasal2 bende biase!? you must be joking man. biase ke? tak islam hadhari lah camni.

kes tan sri isa samad.

dia ( tak perlu gunekan beliau, orang yg terlibat dalam rasuah adelah org yg hina dan patut dikeji) dinasihatkan utk meletakkan jawatan dalam umno setelah didapati merasuah atau melobi ahli2 umno yang lain utk menang kerusi.

ape paklah jawab?
"ini adelah MASALAH DALAMAN di dalam umno"

tak boleh ke die jawab
" masalah ini amat merisaukan saye kerana ianya boleh menjejaskan maruah org melayu, maruah agama Islam dan maruah negara. negara ini tidak boleh dipimpin oleh seorang pemerintah yang mengamalkan rasuah. ini bukan Islam hadhari namenye. rasuah adelah satu dosa besar yang ditegah oleh Allah swt. pemimpin ini harus dihukum dgn berat. die perlulah disiasat dgn teliti samada utk memastikan die pernah mengamalkan rasuah yg lain sebelum ini. memberi dan menerima rasuah adalah satu kesalahan. kita akan membuang dan menghukum penjara kepada ahli Umno yang terlibat menerima rasuah dan Tan Sri Isa Samad. saya tak kesah jika 5 ribu ahli umno yg di dapati menerima rasuah dibuang dari parti umno. yang penting parti kita bersih dan islam hadhari! saya berasa amat malu sebagai presiden umno, sbg perdana menteri dan juga sebagai seorang pemimpin Islam. saya kecewa"

kesimpulan

jangan jadi bodoh, mengundi dan melantik orang yang bodoh, tamak, tak takut api neraka, kaut rasuah, pentingkan kekayaan sendiri dan yang tak Islam Hadhari.

jgn bersubahat dgn orang2 sperti ini.



i'm not perfec.00

No comments: