Sunday, February 22, 2009

Pengalaman Rashid kena lempang

Ini cerita zaman rokok boleh jual batang

Mak Limah ada kedai runcit kecik kat satu simpang jalan raya. Memang sibuk jalan tu, banyak kereta lalu lalang sebab jalan utama.

Rashid masa tu baru tingkatan 3. Trademark gangster sepertia biasa, mesti la kene ponteng sekolah dan isap rokok tepi sungai. Belajar mesti nak jahanam apatah lagi satu benda pun yang tak boleh nak dibanggakan di sekolah selain daripada pukul orang, cikgu panggil mak bapak datang sekolah sebab kes disiplin.

Satu hari tu, lepas sekolah. Rashid pergi kedai Mak Limah untuk beli rokok. Duit memang tak ada masa tu sebab bapak Rashid bukan kerabat Menteri kat Malaysia yang kaya raya boleh parking Hummer kat rumah.

"Mak Limah, mintak Dunhill 14 sebatang!" jerit Rashid dari luar kedai

"Erk" Mak Limah tebangang sekejap

"hahahaha" jerit Rashid gangster kecik kampung mengenakan mak cik tua itu

Mak Limah mengambil handphone nya dan terus meng SMS ON LEMPANG dan hantarkan kepada 32233.


Pang!! bunyi Rashid kena lempang. terngiang-ngiang telinganya. boleh tahan power jugak lempang Mak Limah ni.

Rashid terdiam.....

Kemudian mula menangis, teresak-esak dan lari balik ke rumah.






i'm not perfec.

4 comments:

5speed said...

da xde idea ke udhe?

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

hahahahaha..

Anonymous said...

haha, im about to say the same thing. please try again

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

Mintak dunhill 14 (sekotak 14 batang) sebatang.

tak kelakar ke? ke tak paham?