Wednesday, August 02, 2006

wahai orang kampung!!! dengar sini semua!!


'Matahari' yg ku nanti

latelay ni, aku baru laa terpreasan. yang entry2 blog aku sumer berbaur2 emo. aku tau aku bukannye perfect, akupun ade buat salah. biase la manusia. awek cun di hujung sana nampak, awek tak cun di sini buat2 tak nampak.

aku pikir2 balik, if aku nak emo2 dgn kerajaan malaysia yang corrupted, amerika dan israel yang dajjal dan byk bende lain lagi pun tak gune. buang masa aku je. tapi bile ade time yang aku rase aku patut marah dan pembaca sekalian patut tahu itu aku dah anggap sebgai kwajiban aku tuk memberitahu. tapi aku kan kurangkan entri2 jenis sebegina karena antara sbb lain, title aku adela 'mahasiswa' skrng ni. jadi aku tak boleh laa nak over2 sngat. kerane mengikut gerak insticnt aku yg jarang2 tepat ni.. ade mata2 yg sedang memerhatikan aku. jadi aku cam kene behave elok skit la. apetah lagi mata2 itu ade lah mata awek cun yg menaruh hati dan perasaan terhadap diri ku ini.

bagi aku, selagi kerajaan malaysia maseh lagi penuh dgn corruption,nepotisme,kronisme,penyalahgunaan kuasa,selagi org2 dalam umno sebok nak kayekan diri sendiri dgn ape jua cara dan bukan utk menjaga kepentingan dan masa hadapan kaum melayu, pandangan mufti2 diperlekehkan, agama dijadikan alasan sbgi penghalang dan perkara yg remeh.selagi itu lah Malaysia akan sucks. dari semua segi dan aspek.

selagi mahasiswa tak nak dan takde minat nak membaca, selagi mereka sebok dgn hiburan, selagi pengurusan, mempolitik kan U, menjatuhkan orang sana sini, kronisme,buat U ni macam Bapak diorang punya U, main ikut suka hati je, selagi itu la mahasiswa2 akan terus menjadi lesu, selagi itu lah byk lecturer2 yang frust dgn pengurusan dan inginkan tempat kerja baru yg "bersih' dan telus, selagi itu lah tempat penerokaan dan pemeliharaan ilmu ini akan terus tercemar dan rosak.

yang menariknya.. hehehe aku dah boleh nak online setiap hari kat upm secara percuma pada setiap waktu aku takde class.wuhoo, nasib baik la aku jadi ajk kat cc kolej aku. memang aku akan gunekan peluang keemasan ini dengan sebaik. "the need to be presence".




i'm not perfec.

No comments: