Saturday, December 27, 2008

Harum Semerbak





Memang bukan aku mintak 2 post berturut-turut tentang nama kedai yang sangat ironi.

tapi nak buat camne beb. kedai ni aku jumpe mase aku balik raya dari kampung aku di Zimbabwe Utara beberapa tahun yang lepas. untuk perhatian, aku bukan orang Afrika. Cuma kami sekeluarga mencari kelainan pada aidilfitri tahun itu dengan beraya dengan puak Wakukulaayimutila yang terkenal dengan sifat Cannibal mereka. Dasar tak pernah jumpe roti canai punye puak.

Walaupun mereka ganas, tetapi kami berjaya menjinakkan mereka dengan mengajar ketua puak mereka Encik Kulimitongga Aboue bermain 'snake' yang terdapat di dalam handphone 3310 aku. Satu kampung leka, baik yang laki dan perempuan, tua atupun muda.

Ada jugak beberapa minggu yang lepas Encik Mimi (nama pendek Encik Kulimtongga Aboue) menghantar surat bertanyakan khabar keluarga dan juga mana tau ada handphone 3310 telebih, boleh main snake infrared katanya. Dia jugak ada cakap high scores mereka sekarang dah 332 points. Aku hanya tersenyum sinis membaca surat itu.




peace out brader.

untuk tokay kedai di atas ini. Good Marketing strategy!


i'm not perfec.

5 comments:

Anonymous said...

where on earth do you find such kedai. apelaaa yang difikirkan oleh owner kedai ini semase pemilihan dilakukan? this is hillarious!!!

Aniely said...

haha gile biol name kedai mcm tuh..mane la ko leh jumpe kedai mcm tuh

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

dah ditakdirkan mungkin. sape yang mintak dalam hidup die jumpe kedai camni?

anyway, dont judge a kedai by its name.mungkin emas yg dijual sangat cantik dan menawan hati kan.hopefully~

rudy bluehikari said...

bro,kedai tu favorite org kg sy.kalu org nak kawen,gadai brg,jual beli emas,adalah y jual plg murah n beli mahal.pernah kena rompak dek kekayaannya dan pernah tbakar 2x.em proud of that kedai,coz mak penah gadai gelang tangan kat kedai tu sb nak sekolahkan sy.gelang mak tak tertebus smpi skrg,tp sy beri emak segulung ijazah undang2.so sentimental value!

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

what a touching story. Rezeki anda, duit ibu itu berkat membawa anda sehingga ke Jepun.

like what people always say:

"don't judge a book by it's cover"