Thursday, June 15, 2006

melawat rakanku Paan si penternak ikan


ikan berusia sebulan

aku dah lame nak post entry ni, tapi asyik tertangguh je. world cup punye pasal hinggekan mengalami masalah 'sleeping disorder'. anyway, i visited Paan last two weeks kot kat upm. fyi, Paan was my schoolmate. die jawe. aku pun org jawe. jadi atas dasar satu bangsa aku melepak ngn Paan as a sign to give moral support.

Paan menghabiskan masa cutinya di upm. die sedang handle satu projek usahasama dgn UPM dlm menternak ikan keli. infra n bajet sumer UPM cover n tugas paan ialah menguruskan projek tu.

kalau lah aku tahu ade projek camni. dah tentunye aku join. tapi kalau nak join pun.. cam aku ade mase je. memandangkan projek2 aku yg lain pun tak terhandle. tapi tak kesah la.. membela ikan keli, cam best jer kan. baru rase cam org jawe sikit. kuat berusaha, gigih, tabah dan world. kalau ikut cakap abah aku, org jawe ni rajin orangnye. senang je nak tahu org tu jawe ke tak. tgk laman rumah die, kalau rumah dier bersih n byk tanam2 pokok sayur. dah betul dah tu. tu laa rumah org jawe. tapi aku pulak curious.. jawe tak aku ni? haiyaa..


Paan

tak kesah laa. berbalik kepade citer paan tadi. upm ade 8 buah kolam utk menternak ikan. rase cam well build laa sikit. ikut citer paan ini ade lah research join venture UPM dgn syraikat jepun. jadi kolamnya adelah sgt ideal utk menternak ikan. di sebabkan infrastruktur dan sistemnye yg effektif dan well organized. sperti contoh, ttg pengaliran air, kebersihan, kemudahan utk mensetelkan sesuatu tugas.


si gemok dtg nak pau ikan keli.tapi hampa

tapi papehal pon. aku sangat berbangga dan kembang hidung dgn paan. mude2 lagi dah pandai pikir pasal future. contoh kawan camni laa beneficial. bagus laa. aku pun tak tau nak 'ghoyak lagu mane'. tapi paan. kau memang best dan Jawe.

cayalah!

i'm not perfec.

5 comments:

khairulfatin said...

aku nak pancing ikan sekali boleh..?

khairulfatin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

ikan dier kecik lagi a... kau pau je paan tu. die kaye skang! hahaha

fiq said...

aku suke ikan keli tu tobey

HaFiDz ByLz @ Ude @ ToBey said...

ikan keli tu lagi suker aku dowh! haha