Friday, May 05, 2006

i'm producing an album


Semoga semuanya berjalan dgn lancar insyaallah...amin

aku baru je balik dari bandar tasik selatan, bukannya pergie memancing..tapi terlibat dlm proses pembuatan album. korang jgn salahsangke atau serkap jarang pulak.. bukan aku yg nyanyi dan buat album atau amik gambar byk2 pastu letak dlm album gambar yer..bukannye sbb suara ku tak sedap, cuma suara ku bukan utk dikomersialkan..sbenarnye, 2 bulan yg lepas aku bersama Yong dan 2 org rakan(zarul n kusha) yg lain ade mengset up satu kompeni ya itu, RUNUT BUNYI SDN BHD..(maksud runut bunyi ialah soundtrack dlm bahse inggris) dan kini ktrg dlm proses merakamkan album pertama artis kami.. tapi aku malas nak bagtau name artis aku dulu.. bg suspen sikit (aku suke buatt suspen memandangkan aku anak kpd pakcik ipin)


gile lah.. camne aku bleh terlibat ngn industri muzik aku pun tak tau,industri pembuatan dadih(fyi, aku tokey dadih n hotdog kat serdang di bawah satu syarikat yg aku set up dgn due org kawan yg lain SIDRATUL MARKETING SDN BHD..kami jual dadih,hotdog dan kain lampin pakai buang kanak2..pampers wanita dan org tue aku blum try lagi) adelah aku terlibat tapi takpernah termimpi langsung bleh terlibat dgn industri muzik meleshia..dan kini, ia bukan satu mimpi,tp ia adelah satu realiti sbenar..

dan katekanlah kalau projek aku ni tak jadi..mmg laa aku akan menghadapi risiko malu besar..since aku dah war2kan (bukan perang-perangkan, MAKE PEACE NOT WAR or LOVE APEACE NOT WARdina) kpd korang.kalau laa projek ni kantoi..malunyer dapat kat aku.jadi mintak2 tak kantoi dan semuenye berjalan lancar insyaallah dgn adenye sokongan dari sahabat2ku iaitu korang sumer.

kini, kami dlm proses yg paling genting atau paling cameron skali....jike ade sikit jinx dan badluck dlm proses ni.. mgkin akan lebur segala objektif dan harapan kami..

wait for our first single...till now,smoga muzik meleshia akan dimartabatkan kembali,dan kite tidak akan mengagung2kan muzik dari negara lain.

aku akan ceritakan dgn lebih lanjut perkembangn projek aku ini dlm enrti2 yg lain..pada masa akan datang.

nak citer sikit pasal artis pertama RUNUT BUNYI ni.. name band ni, aku rahsiekan dulu name dier. 5 piece band.1 vocalist (wanita), 1 guitarist,1 bassist,1 keyboardist n 1 drummer. ni ade lah line up yg sgt talented dan betul2 jujur dlm bermain muzik, bukan sbb duit or glam.(serious talking). berharap dapat wujudkan satu impact yg sgt positiv dlm industri muzik meleshia, (sbb kebalakangan ni byk band2 indon overshined band2 artis kite)we play variety of rocks dan sgt catchy..

rasenye aku tak payah nak upah ahli bomba bunuh diri atau suicide bomber utk bagi lagu2 dlm album ni meletup jika adenye support dan penghargaan dari korang sumer..lagu2 dlm ni best2 dan catchy belaka(tak tipu).aku pun tak tau laa nak describe ape lagi.. harap2 korang dpt support album dari sebuah band yg betul2 independent dan diy ini yg sgt berkualiti tak sama standard dgn artis2 uderground yg lain. (runut bunyi ade lah kompeni independent ,100% melayu bumiputra)





yong berimpian akan mempunyai album selaris album mawi pada suatu hari nanti
ini bukan omong omongan kosong

3 comments:

Anonymous said...

ala aku tau name band tu.. :P
tak suspend pon..

Anonymous said...

apis..

good luck..good on u bro!

rejimen kata said...

apis..aku memerlukan lebeh maklumat tentang RUNUT BUNYI...sbb insyaAllah kugiran aku ingin merakamkan sebuah album dan seterusnya menjadi platinum..