Thursday, May 11, 2006

What Did happened this morning

yes, i had my Muet oral Test this morning at S.m.k Telok panglima garang, banting selangor. i was so damn sleepy this morning bcos i only had merely 2 hours of my beauty sleep. i woke up at 6.30 and by 7. o' i was on my way to sit for the test.

i reached there at 8 o'. (malas pulak aku nak speaking nii!!). aku sampai kul 8. tgk2 ade laa dlm 8 orang perempuan berbilang bangsa sprti bangsa melayu,india dan china sudah terjegat di depan tempat parking kereteku dkt dewan besar sekolah tu.

oral test tu patut start kul 8. tapi sampai lapan setengah batang hidung ataupun sideburn pengawas pemeriksa satu pun aku tak nampak. candidates lain dah semakin tak sabar lagi nak menunggu. hari makin panas. ade ke tak oral test hari ni. tak mungkin laa ktrg salah tarikh or tempat. selepas berbual dgn seorang cikgu cina yg bernama ms.Fong yg juga salah seorang dari colan2 test, kami pun memutuskan utk mencari tempat test kat bangunan skolah itu.

akhirnya kami pun terjumpa. tempat test ialah kat bangunan skolah tu kat tgkat 2 di dalam sebuah kelas. aku nampak seorang pengawas pemeriksaan. nak je aku maki die, tapi tak sampai hati sbb aku pun tak brani nak maki2 org ni. tapi papehal pun mmg ktrg panas ngn pengawas peperiksaan ni. ape laa yg die sengal sgt? inform laa kat mane tempat test, letak notis kat mane2 ke. ini tak, buat bodoh je. padehal dari kelas die duduk tu boleh nampak kami yg tercegat menunggu kat dewan besar skolah tu. nak menunjuk kebodohan pun jangan laa terang terangan.sengalisme!

tu yg kgkadang aku tak paham manusie ni. pangil bodoh kang marah, tak panggil nnt aku pulak yg rasa bersalah.hishh... nasib baik aku tak fail MUet test yg good for nothing ni. hisssshh.. marah betul aku pagi tadi.

nasib baik test pagi tadi senang laa jugak. takde laa teruk. semue orang agree n support opinion aku. accept seorang indian girl ni.. die tak stuju. die percaye opinion die yg betul. aku tak kesah laa kan kalau tak nak agre dgn statement aku, tapi beradab laa sikit. ni main kutuk2, perli2 aku sumer sampaikan takde kaitan langsung dgn test tu.

die perli pasal baju aku beli kat pasar malam laa, aku tak layak nak defend opinion aku la..die kate muke aku hara hensem je lebih tapi tak pakai otak. aku dgr bile orang cakap camtu kat aku.. panas lah kan.. tapi still aku bersabar lagi. tadi sebab kebodohan pengawas pemeriksaan , skang minachi ni pulak yg buat hal ngn aku,...

lepas die cakap macam2 kat aku, dpn candidates2 lain dan examiners sumer still aku boleh sabar. aku balas balik ape yg die cakap. dan ternyata sumorang agreee dgn aku. tp die ni takleh terime. kire cam aku bertekam lidah laa dgn die tadi. tangan die dah tumbuk2 meja. hentak2 kaki sumer. aku cool lagi.... hishhh minah ni.. aku dah laa dah lame tak menumbuk orang kan. tapi aku still cool lagi. last skali aku sound tepat kat minachi ni.. pastu dier terdiam sekejap, pastu tetibe die menangis, n then dier lari kluar macam tu je dari tempat test. yg lain yg ade dlm bilik tu sumer tercengang. tapi examiners tu bgtau aku, tahniah sbb dapat handle situation dgn baik. dier kate aku ade bakat utk jadi perdana menteri meleshia pada suatu hari nanti.

patu examiners ni blanje laa aku makan, kat restoren ikan bakar. aku pun ape lagi dah orang nak blanje. memang sebat cukup2 la.. pastu dier citer pulak anak die ade yg sebaye aku tgh blaja medic kat ireland, dulu anak die penah menang promqueen kat skolah die. n anak dara die ni jugak adelaa penah jadi model untuk beberape kompeni kosmetik kat malaysia. examiners ni berkenaan utk jadikan aku menantu die sbb die ntah pepasal ntah impressed gile ngn aku tadi. so, aku pun cakap okay je laa kan, senang citer takyah laa aku nak bersusah payah mengorat anak dare org.

last skali sblm balik tu, examiners ni sempat hulur rm200 kat aku, die kate buat duit minyak. perghh!! rm200 duit minyak? banyak tu!! aku tak nak mule2, tapi dah die insist nak bagi gak aku pun amek la...
aku sampai umah dlm pukul 12 tgh hari,...tak sangke aku bleh terjumpe orng camni..dah laa nak bagi aku kawain dgn anak die yg cun dan pandai tu, blanje makan pulak lagi tu.. pastu siap bagi aku duit pulak lagi tu... whoaaa....!! giler lah!






*err.. korang percaye ke citer aku ni....logickah? atau pun loji taik? mwahahaha. gotcha!!! (cheh!!) tapi part ktrg lambat amek test sbb kesengalan pengawas tu mmg btul pun. hahaha jgn marah eh?

i'm not perfec.

No comments: